בעוד הקורא יודע שה' מעמיד בניסיון את אברהם ואין בכוונתו לקבל קורבן אדם, הרי שאברהם ויצחק אינם יודעים זאת.
האם זה הוגן (=פייר) מצדו של האל להעמיד בניסיון שכזה אב ובנו? מהן ההשלכות הטראומטיות של ארוע שכזה על האב והבן? עם איזה צלקות ימשיך מכאן יצחק - איזה אב יצמח להיות? וכיצד יוכל אברהם להסתכל בעיני בנו בעתיד? על שאלות אלה (לגיטימיות של האל לערוך ניסיונות באברהם ובבנו) אינו עונה התנ"ך - מן הדין שאנו נעסוק בהם!
האם זה הוגן (=פייר) מצדו של האל להעמיד בניסיון שכזה אב ובנו? מהן ההשלכות הטראומטיות של ארוע שכזה על האב והבן? עם איזה צלקות ימשיך מכאן יצחק - איזה אב יצמח להיות? וכיצד יוכל אברהם להסתכל בעיני בנו בעתיד? על שאלות אלה (לגיטימיות של האל לערוך ניסיונות באברהם ובבנו) אינו עונה התנ"ך - מן הדין שאנו נעסוק בהם!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה